Ildsjælepris til Assens

lbucka

16 sep 2021

Den frivillige indsats i Assens har fået en fint skulderklap – lokalforeningen modtager GF Forsikrings Ildsjælepris 2021

Af Hanne Andersen, formand for Hjerteforeningen Assens, redigeret af Lotte Bucka, [email protected]

På vegne af Hjerteforeningen Assens vil jeg gerne med stolthed dele, at vi i Hjerteforeningen Assens sammen med andre foreninger har modtaget GF Forsikrings Ildsjælepris 2021. Tilsammen blev der til foreningerne uddelt 100.000 kroner.

Jeg synes, det er en stor ære, og vi modtager prisen med en boblende glæde. Vi er også ydmyge og stolte over at modtage den.

Som formand for Hjerteforeningen Assens indstillede jeg vores lokalforening til at modtage prisen på den baggrund, at hvis vi modtog prisen, så skulle prisen anvendes til nogle initiativer, der skal skabe glæde og være til gavn for den mentale sundhed oven på den hårde coronatid.

Og der har ikke været langt fra tanke til handling. Vores lokalforening afholder derfor lørdag den 13. november kl. 15 en koncert i Vor Frue Kirke i Assens, hvor musikgruppen Nordens Tone vil spille og synge nordiske sange og viser. Gruppen består af tre jazzmusikere på henholdsvis saxofon, piano og bas, og i front på mikrofonen står dansk/norske Julie Hjetland.

Overrækkelsen af ildsjæleprisen skete den 6. september i Faaborg.

Se en artikel fra Ugeavisen Faaborg om overrækkelsen

top_ildjælepris