IMPULS: En rigtig god dag

Dorte Nielsen fra Hvidovre var for anden gang frivillig til ECCO Walkathon, da 13.000 par fødder bevægede sig igennem et solskinsramt København 10. september

Skrevet fredag d. 24. november 2017

AF LOUISE SJÖSTRÖM • FOTO HJERTEFORENINGEN

Det er ganske enkelt en god sag – og den vil hun gerne støtte.

Dorte Nielsen på 48 år har altid været frivillig på den ene eller anden måde, blandt andet som frivillig spejderleder, og skolelæreren fra Hvidovre kan lide at bruge sine kræfter på en god sag. Det synes hun, at hjertesagen er, og derfor var Dorte Nielsen i år for anden gang frivillig ECCO Walkathon i København.

– Det var en rigtig god dag, hvor man får mange gode snakke og smil, fortæller Dorte Nielsen, som i år brugte sine frivillige timer på at dele tasker ud til de mange deltagere.

Den relativt korte kontakt til deltagerne giver alligevel Dorte Nielsen et godt indtryk af, hvem det er, der snører traveskoene til det store arrangement.

– Det er mennesker, som er aktive, og som går meget. De går på en rute, som er spændende for dem, og så går de også ofte i store grupper. Jeg har mødt grupper, der var helt op til 30 personer, som gik sammen.

Det der med at være fælles om noget aktivt – det betyder noget, fortæller Dorte Nielsen, som også kan mærke deltagernes begejstring for arrangementet.

– De glæder sig meget! Det er på alle måder en rigtig god og positiv dag.

Dorte Nielsen er selv ivrig motionist og deltager i Ladywalk og går ugentlige gåture med en veninde.

– Men til ECCO Walkathon er jeg frivillig! Også næste år – det er helt sikkert, griner Dorte Nielsen.

Artiklen er fra Hjerteliv nr. 4, 2017.