Landsindssamling

Af hjertet tak

Tak for dette års store indsats, hvor 5500 indsamlere var på gaden og samlede knap 4, 3 mio. kr. ind.

Se 2018 resultaterne for landsdele og kommuner her

Hjerteforeningens næste landsindsamling finder sted søndag d. 28. april 2019.

Men i 2019 vender vi ideen om en landsindsamling på hovedet og gør det til en Landsuddeling. Vi bruger nemlig hver eneste indsamlede krone på at dele hjertestartere ud.

Se mere om Landsuddelingen 2019 her: hjerteforeningen.dk/landsuddeling

Dynamoen er frivillige hænder

Hjerteforeningens landsindsamling kan kun lade sig gøre på grund af det frivillige engagement, som flere tusinde frivillige bidrager med på landsbasis. Både i forhold til at koordinere og indsamle på selve dagen, men også i det forberedende arbejde i forhold til at mobilisere indsamlere, finde lokaler, lave bankaftaler og meget mere. Det er både Hjerteforeningens eksisterende frivillige, som engagerer sig, men også i høj grad personer, uden tilknytning til Hjerteforeningen, der deltager som frivillige indsamlere og koordinatorer.

Nedenfor billede-montagen kan du læse mere om baggrunden for landsindsamlingen og om de tidligere landsindsamlinger.