Blodtryksundervisning

Om basiskurset

Som frivillig blodtryksmåler skal du på et obligatorisk basiskursus for at blive fagligt kvalificeret til opgaven. Det er Hjerteforeningens rådgivninger, der står for dette.

Hvis du som frivillig blodtryksmåler er fagperson og derfor kender til det at måle blodtryk, behøver du ikke at deltage i et basiskursus. Men inden du går i gang med at måle blodtryk i Hjerteforeningen, skal du have en telefonsamtale med en af Hjerteforeningens rådgivere, ligesom du skal gennemføre et e-learningskursus, således at du kender retningslinjerne for blodtryksmåling i Hjerteforeningen.

Basiskurser for nye blodtryksfrivillige afvikles om foråret. Tid, sted og tilmelding for kurser i 2019 kan du se her:

Region Syd

Region Midt

Region Nord

Region SjællandKurset er aflyst grundet for få tilmeldinger

Region Hovedstaden

Årligt opdateringskursus som e-learning

For at sikre at alle blodtryksmålere modtager en årlig og ensartet opdatering, vil der én gang årligt i januar måned via mail blive fremsendt et obligatorisk e-learningskursus, som skal besvares, for at du fremadrettet kan fortsætte som frivillig blodtryksmåler. Kurset er ikke nogen eksamen, og du kan derfor ikke dumpe. Det vigtigste er, at du får reflekteret over og opdateret din viden.

Hvis du efter at have taget e-learningskurset har brug for at genbesøge e-learningskurset, kan du altid tilgå kurset på følgende link https://www.prologio.com/browse/name/blodtryksm%C3%A5ling