Nye tovholdere for madværksteder er uddannet

Med en stor økonomisk hånd fra Nordea-fonden er Børnebørnenes madværksted fra dette efterår udbredt til hele landet

Skrevet onsdag d. 26. september 2018

Af Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk
Der var røde forklæder overalt, da frivillige fra øst og vest, nord og syd mødtes til uddannelsesdage i august. Her blev tovholderne af projektleder Maria Spliid med flere klædt på til at afholde madværksteder. Stemningen ved de to uddannelsesweekender var i top, og glæden over at skulle barsle med nye hold bedsteforældre og børnebørn var ikke til at tage fejl af.

På uddannelsesdagene i Aarhus og København kunne frivillige, der arrangerer madværkstederne, mødes på tværs af lokalforeninger og være fælles om glæden ved at skabe stærkere relationer mellem børn og bedsteforældre og inspirere til sundere madvaner.

De to dage var fulde af sjove historier og erfaringer fra forårets madværksteder. Og de nye frivillige, der starter mandværksteder for første gang her i efteråret, blev klædt på til at stå i spidsen for madværkstederne. Også de kommende undervisere deltog på uddannelsesdagene, så der blev skabt de bedste forudsætninger for et solidt samarbejde omkring Børnebørnenes madværksteder.

– Vi hyggede os med madfortællinger, madlavning og fællesspisning, og deltagerne har meldt tilbage, at det var en skøn og inspirerende dag, siger projektleder Maria Spliid.

Børnebørnenes madværksted er støttet økonomisk af Nordea-fonden med 4,6 millioner kroner.

Billedtekst: Uddannelsesdagene blev holdt som et dagkursus i henholdsvis Aarhus og København. På fotoet øverst ses holdet fra Aarhus, nedenfor ses holdet fra København