Oplevede julens toner med hjerterne

I fem byer kom gæsterne i julestemning ved koncerter med sangeren Simone og en af Hjerteforeningens ambassadører, radiovært Søren Dahl. Frivillige var med til at arrangere

Skrevet fredag d. 21. december 2018

Af Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk
Julen er hjerternes fest, og i år var julen i Aal Kirke i Oksbøl, Stensby Kirke i Stensved, Hørsholm Kirke, Kr. Sonnerup Kirke i Kirke Såby og Islebjerg Kirke i Frederikssund endnu mere festlig, da Søren Dahl og Simone satte ord og toner på juletiden ved fem koncerter i kirkerne. Det var lokalforeningerne i Hørsholm, Frederikssund, Varde, Vordingborg og Lejre, der tog imod et tilbud om at få Simone og Søren Dahl ud for at underholde publikum ved en koncert.

Ved koncerterne sang Simone nogle af julens dejlige salmer og sange, og radiovært Søren Dahl krydrede arrangementerne med at fortælle julehistorier og anekdoter om det moderne menneskes trængsler i julen og om ensomhed, der kan ramme i juletiden. Søren Dahl spillede også trompet i løbet af koncerten.

Opdatering januar 2019
Indtægten fra julekoncerterne har givet et overskud på 11.130 kroner til Hjerteforeningen.

TV-Glad var på besøg ved julekoncerten i Aal Kirke i Oksbøl. Se en livsbekræftende reportage fra koncerten samt interviews med Simone og Søren Dahl. TV-Glad har venligst givet tilladelse til, at vi kan bringe de to videoer her.