Søskende til hjertebørn kan nu blive frivillige i GUCH

Efterlysning af frivillige hænder - læs opfordring fra formanden for GUCH, Katja Jensen

Skrevet torsdag d. 14. februar 2019

Indsendt af Katja Jensen, formand for GUCH, redigeret af Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk
I GUCH mangler vi hænder til at løfte de mange opgaver. Blandt andet mangler vi hjælp til at planlægge og afholde vores arrangementer. Derfor gør vi det nu muligt for søskende til hjertebørn at være med til at planlægge og afholde et eller flere af arrangementer i GUCH.

I bestyrelsen i GUCH har vi i længere tid snakket om at få flere frivillige hænder – men ved raske mennesker, som ikke kender en hjertesyg, hvor lidt eller hvor meget vi kan. Ved de, hvilke hensyn der skal tages til os? Det er vi i tvivl om, og derfor har bestyrelsen nu valgt at invitere søskende til hjertebørn – som i kraft af deres søskendeforhold kender til hverdagen med hjertesyge – til at blive frivillige i GUCH.

Lige nu mangler vi hjælp til…
Lige nu har vi fx brug for hjælp til at planlægge GUCHs Ungeweekend, der finder sted i april i Odense. Der skal bookes foredragsholdere, hotel, reserveres mad og der skal udarbejdes invitationer og program.

Hvis du planlægger et arrangement, er du selvfølgelig velkommen til at deltage i arrangementet. GUCH betaler også din transport, så du har ikke nogen udgifter.

Vil du være frivillig med som frivillig i Hjerteforeningen GUCH? Så skriv til formand katja@guch.dk
Der kan du få meget mere viden og en snak om, hvordan du kan være frivillig.

Billedtekst:
Glade GUCH’ere (privatfoto)