Kursus i blodtryksmåling

Blodtryksmaaling (1)

Grundet COVID-19 er alle indendørs aktiviver aflyst frem til september 2021, hvilket også gælder for kurser i blodtryksmålinger.

Basiskurset i blodtryksmåling
Som ny frivillig blodtryksmåler skal du på et obligatorisk basiskursus for at blive fagligt kvalificeret til opgaven. Det er Hjerteforeningens regionale teams, der står for dette.

Hvis du som frivillig blodtryksmåler er fagperson og derfor kender til at måle blodtryk, kan du undlade at deltage i basiskurset. Du skal så i stedet have en telefonsamtale med en af Hjerteforeningens konsulenter, ligesom du skal gennemføre et e-learningskursus. På den måde sikrer vi, at du kender retningslinjerne for blodtryksmåling i Hjerteforeningen.

Basiskurser for nye blodtryksfrivillige afvikles normalt om foråret, men er pt. sat på pause pga. COVID-19.

Årligt opdateringskursus som e-learning
Som blodtryksmåler i Hjerteforeningen vil vi gerne sikre, at alle modtager en ensartet opdatering via et obligatorisk e-learningskursus fremsendt pr. mail.

E-learningskurset udsendes normalt i starten af året, men er pt. sat på pause pga. COVID-19.