Kursus i blodtryksmåling

Blodtryksmaaling (1)

Basiskurset i blodtryksmåling

Kurser i blodstryksmåling er aflyst i 2020 grundet COVID-19.

Som frivillig blodtryksmåler skal du på et obligatorisk basiskursus for at blive fagligt kvalificeret til opgaven. Det er Hjerteforeningens regionale teams, der står for dette.

Hvis du som frivillig blodtryksmåler er fagperson og derfor kender til at måle blodtryk, kan du undlade at deltage i basiskurset. Du skal så i stedet have en telefonsamtale med en af Hjerteforeningens konsulenter, ligesom du skal gennemføre et e-learningskursus. På den måde sikrer vi, at du kender retningslinjerne for blodtryksmåling i Hjerteforeningen.

Basiskurser for nye blodtryksfrivillige afvikles om foråret. Tid, sted og tilmelding for kommende kurser følger.

Årligt opdateringskursus som e-learning

For at sikre at alle blodtryksmålere modtager en årlig og ensartet opdatering, vil der én gang årligt i januar måned via mail blive fremsendt et obligatorisk e-learningskursus. Dette skal besvares, for at du fremadrettet kan fortsætte som frivillig blodtryksmåler. Kurset er ikke en eksamen, og du kan ikke dumpe. Det vigtigste er, at du får reflekteret over og opdateret din viden.

Hvis du efter at have taget e-learningskurset har brug for at genopfriske det igen, kan du altid tilgå kurset her.