Designmanualen

Her er  designmanualen

Her kan du få adgang til Hjerteforeningens designmanual. Du kan læse den direkte på skærmen eller vælge at downloade den.

Klik her og se designmanualen

Introduktion til Hjerteforeningens nye designmanual

I længere tid er der blevet arbejdet på, at nå endnu bredere ud til den danske befolkning og styrke Hjerteforeningens tilstedeværelse, der hvor vi allerede er i dag.

I forlængelse af Hjerteforeningens nye vision, ”Sammen vinder vi et sundere og bedre liv for alle”, er den visuelle kommunikation blevet justeret, så det hele nu passer sammen og peger i samme retning. Derfor har vi udviklet en ny designmanual, så vi kan kommunikere klart med et ensartet og samlende udtryk, der underbygger Hjerteforeningen som ét brand. Den nye designmanual er et værktøj, der skal bruges i udarbejdelsen af al kommunikation og alle materialer. Den indeholder nyt logo, slogan og typografi samt præcisering af farver mv.

Med den nye designmanual følger også udskiftning og udfasning af en lang række materialer. Det er en proces, som starter nu, hvor vi går i gang med at ændre logoer på hjemmesider mm. Implementeringen af Hjerteforeningens nye udtryk vil finde sted i løbet af det næste halve år, og I vil løbende blive kontaktet, når de nuværende materialer skal udskiftes.  Ift. udarbejdelse af nye materialer, så skal designmanualen og de nye logoer altid anvendes.

Brug endelig tid på at læse designmanualen igennem.

Hvis der opstår spørgsmål, så kontakt endelig kampagneleder Sandra Wested Winge på telefon 33670015 eller send en mail til design@hjerteforeningen.dk.

Vi håber, at I bliver ligeså glade for den nye designmanual og de nye logoer, som vi er – kast jer endelig ud i det, og brug den!