Ny brandidentitet

ny brandidentitet

Hvis vi skal have endnu flere med ombord i kampen for et liv uden hjertesygdom, skal vi appellere bredere, end vi gør i dag. Og her tror vi, at et nyt og mere moderne udseende vil hjælpe os på vej.

Selvom Hjerteforeningen visuelt skifter klæder, er det absolut ikke ensbetydende med, at vi skifter hverken værdier eller holdninger. Hjerteforeningen er, og skal altid være, en sygdomsbekæmpende organisation. En slags folkebevægelse, der kæmper for at støtte forskning, for at forebygge hjertesygdomme og for at sikre ordentlige vilkår for hjertepatienter og pårørende, uanset hvor I landet de bor.

Det vil vi fortsætte med. Men fremover bliver indpakningen lidt anderledes – og lidt bedre. Måske endda lidt pænere - og uden tvivl mere moderne.

Hør Christine Avlund forklare hvorfor Hjerteforeningen har behov for et nyt brand og hvad det skal kunne i videoen nedenfor.

Den væsentligste ændring ift. brandidentitet er uden tvivl en modernisering af Hjerteforeningens logo, som har været uændret siden organisationens grundlæggelse i 1962.

Som med så meget andet er logoer tit en smagssag - og arbejdet med frembringelsen af det nye logo har været en øvelse i svære fravalg.

Baggrunden og den kvalificerede begrundelse for valget af det nye logo kan du se i videoen herunder, hvor både formand, direktør og brandmanager Christine Avlund præsenterer logoet. (Vises efter den 10. maj)

Bliv en del af fællesskabet og Hjertesagen!

Klik på knappen og udfyld formularen - så kontakter vi dig!