MobilePay

mobilepay

MobilePay kan løse nogle praktiske udfordringer ifm. arrangementer eller aktiviteter, og her følger nogle overvejelser til emnet.

Selvom Hjerteforeningen som patientforening er godkendt efter ligningsloven § 8, hvilket giver gebyr fritagelse på transaktioner, så er lokalforeninger og klubber ikke selvstændigt godkendt efter ligningsloven § 8.

Som udgangspunkt tager MobilePay en procentdel af transaktionsbeløbet, når du anvender MobilePay.

I nogle år har vi kæmpet for og opnået gebyrfritagelse til vores lokalforeninger, med argumentet at lokalforeningerne og klubberne er vores forlængede arm og underlagt hovedvedtægten.

Gode råd til kasseren!

Men MobilePay har præciseret, at gebyrfritagelsen gælder hvis man kan leve op til alle fritagelseskriterier. Da lokalforeninger og klubber fortrinsvis bruger MobilePay til deltagerbetalinger mv. for deres arrangementer, kvalificerer vi os ikke til gebyrfritagelsen. Det er desuden ikke muligt at få gebyr opgjort delvist, hvis begge transaktionstyper til stede.

Har du yderligere spørgsmål så kontakt Michael Vestergaard Nobs på [email protected] eller din frivilligkonsulent.