Børneklubben

portrait of happy family isolated on white

Børneklubben er et landsdækkende netværk af hjertebarnsforældre.

Hjertebørn er børn, der har en medfødt eller tidlig erhvervet hjertesygdom. Denne gruppe hører til de mest almindelige medfødte misdannelser.
Omkring 8 ud af 1000 børn (0,8 pct.) fødes med en hjertefejl. Det betyder, at der årligt fødes ca. 500 børn med hjertefejl i Danmark.

Børneklubben består af forældre, der ved, hvad det vil sige at have et hjertebarn, og som står til rådighed for andre i samme situation. Kontakten til disse forældre formidles via Børneklubbens regionale bestyrelser.

Børneklubben arrangerer forskellige tiltag:

• Det årlige Familiekursus, hvor kvalificerede undervisere i form af læger, sygeplejersker, socialrådgivere, psykologer m.fl. opdaterer forældrene på den nyeste viden på området, mens frivillige unge voksne står for børnevenlige frivillige aktiviteter. Weekenden byder derfor på både et fagligt indhold og sociale arrangementer.
  • Medlemsbladet 'Hjertebarnet' der udkommer 4 gange årligt. Bladet indeholder udover det faglige stof, læsernes egne beretninger samt gode råd læserne imellem.
  • Foredragsaftener og andre medlemsaktiviteter i området, hvor man bor.
  • Og meget mere...

Igennem disse arrangementer er der mulighed for at få kontakt til andre hjertebarnsfamilier.

Besøg Børneklubbens hjemmeside her!