Giv Liv

givliv-2-1

Hjerteforeningen kæmper for en akutindsats af høj kvalitet. Udbredelse af Hjerteredderkurser – 30 minutters intro i genoplivning er et led i Hjerteforeningens samlede strategi på akutområdet.

Hjerteredderkurser – 30 minutters intro i genoplivning er et nyt koncept, der hører under Giv Liv projektet, og er udviklet i samarbejde med Dansk Råd for Genoplivning og med støtte fra Østifterne. Ambitionen er, at alle skal lære at redde liv.

De korte introkurser giver deltagerne helt basal viden om genoplivning og brug af en hjertestarter samt appellerer til mange målgrupper, hvilket sikrer at flere får viden om genoplivning. Konceptet er godkendt ved Europæisk Råd for Genoplivning (ERC).

Hjerteforeningen har et hold på ca. 700 aktive frivillige instruktører og mere end 70.000 personer har på nuværende tidspunkt gennemført et Hjerteredderkursus – 30 minutters intro i genoplivning. Hjerteforeningen har en ambition om, at undervise min. 20.000 personer årligt i Hjerteredderkurser – 30 minutter intro i genoplivning.

Besøg Giv Livs hjemmeside her.

oestifterne-logo
DRG_DK_Color