Hjerteforeningen Nyborgs 10-års jubilæum

jhedelund

16 jan 2023

Af Kjeld Ahrendsen på vegne af bestyrelsen i Hjerteforeningen Nyborg. Redigeret af Lotte Bucka

Lokalforeningen blev lukket ned i juni måned 2012, da den tidligere bestyrelse gik i opløsning. Den daværende frivilligkonsulent John Jørgensen forsøgte efterfølgende at danne en ny bestyrelse.

Efter måneders arbejde lykkedes det at samle en gruppe, som var interesseret i at tage over og medvirke til at etablere en ny bestyrelse og dermed en ny lokalforening.

Der blev indkaldt til en stiftende generalforsamling den 31. januar 2013. Der blev valgt en ny bestyrelse bestående af otte personer.

Lokalforeningen var dermed etableret, og den nye bestyrelse gik i gang med arbejdet. Da der ikke var efterladt noget materiale, måtte bestyrelsen starte helt fra bunden.

På daværende tidspunkt var der ca. 440 medlemmer i Nyborg Kommune, hvor vi i dag 10 år senere er ca. 900 medlemmer.

Vandringerne på hjertestien havde dengang ofte kun otte til ti deltagere. I dag kan vi samle omkring 45-55 personer, og vi dag afslutter altid med spisning, som deltagerne selv betaler. Lokalforeningen yder ikke tilskud.

Vi har i dag udover hjertesti-vandringerne både Hjertemotionhold, vi deltager i GÅ MED, vi har hjertecafeer, nytårsmarcher, foredrag og en eftersårsfest hvor vi samler ca. 100 personer til spisning og underholdning.

Vi er så heldige, at vi har et mad-/køkkenhold, som laver maden til festen og andre arrangementer.

Vi har været på en dejlig rejse de sidste 10 år, og vi fejrer de 10 år ved generalforsamlingen den 31. januar 2023.

Vi har til den dag hentet John Jørgensen som dirigent, som han også var for 10 år siden.

Bestyrelsen består i dag af syv personer plus to suppleanter.

Der er tre personer i bestyrelsen, der samtidig kan fejre 10-års jubilæum, og det er formand Kjeld Ahrendsen, kasserer Per Stapelfeldt ognæstformand/sekretær John Bakkebo. De har haft de samme poster i alle 10 år.

Så vi glæder os alle til at fejre dagen og se tilbage på en positiv udvikling og en dejlig tid.

Per, Kjeld og John