Nyt fra Giv Liv oktober 2023

Julie Cassøe

05 dec 2023

Hjerteforeningens Giv Liv instruktører har nu undervist mere end 136.000 danskere i et Hjerteredderkursus – 30 minutters intro i genoplivning. Det svarer til mere end 15.000 afholdte kurser!

Tør du træde til ved hjertestop?

Hjerteforeningen tilbyder online Hjerteredderkursus – 30 minutters intro i genoplivning.

• Det er gratis!
  • Det tager kun 30 minutter!
  • Du vil modtage et link til deltagelse.
  • Du kan tilmelde dig som enkeltperson.
  • Der kommer løbende nye datoer.

Se datoer og tilmeld dig her

140 virksomhedskurser

Vi er som bekendt taget ud på en ny Giv Liv rejse – den med en pris for kurser til virksomheder og arbejdspladser! Vi har nu rundet 140 hjerteredderkurser til betalende virksomheder. Det er en vigtig ny indtægt til Giv Liv, som vi direkte kan overføre til medfinansieringen af gratis kurser til den brede danske befolkning!

Vi glæder os derfor også over den store interesse, vi ser fra flere større virksomheder, som ønsker undervisning i genoplivning til et stort antal medarbejdere og kunder – bl.a. ser vi i den næste tid frem til en masse kurser for Ferring Pharmaceuticals og Tryg Pension.

“Jeg er oprigtig stolt og begejstret over vores partnerskab med Hjerteforeningen, og at vi kan bidrage til at gøre en forskel i denne vigtige sag.”

– Christina Bustrup, Pensionsdirektør i Tryg Pension

Hjertestarterdagen 2023

D. 16. oktober var 34 seje Giv Liv instruktører ude til 29 arrangementer rundt om i Danmark. Dermed kan vi være stolte af at stå bag 1/3 af alle arrangementer på Hjertestarterdagen. I år har vi b.la. været repræsenteret i BAUHAUS, Givskud Zoo, Fårup Sommerland, Fields og mange flere steder – tusind tak til alle jer, der deltog og var med til at sætte fokus genoplivning og vigtigheden af at træde til ♥♥

Hjertestarterdagen og de mange arrangementer fik flot medieomtale i både nationale og lokale medier.

Du kan allerede nu sætte kryds i kalenderen onsdag d. 16. oktober 2024 (uge 42), hvis du kunne tænke dig at være med til næste år.

Genoplivningslinjen!

Som bekendt bliver det ved ny sundhedslov snart muligt for alle borgere over 60 år at fravælge genoplivning ved hjertestop. Vi ærgrer os over, at politikerne bag lovforslaget ikke tager højde for et behov for rådgivning og vejledning til borgerne i tilknytning til dette valg – som jo i sidste ende kan betyde, at borgere kan komme til at fravælge et godt liv efter et hjertestop. Vi glæder os derfor over, at Dansk Råd for Genoplivning har taget initiativ til Genoplivningslinjen, som tilbyder vejledning omkring spørgsmål om genoplivning.

Du kan læse mere om genoplivninslinjen her

LIJ_7370