Uddannelse for frivillige ledere

frivilligledere

Uddannelsen er aflyst i 2020 grundet COVID-19. Information og dato for 2021 følger på denne side.

Uddannelsen for frivillige ledere er et tilbud til bestyrelsesfrivillige i lokalforeninger og klubber.

Tilmeld jer, hvis I har lyst til:

• At få ekstra støtte til at udvikle jeres lokalafdeling
  • At få redskaber til at styrke jeres frivilligfællesskab
  • At blive inspireret af andre lokalforeninger på tværs af landet og dele erfaringer med dem.

På uddannelsesforløbet kommer vi omkring temaer som:

• Engagement og motivation
  • Konfliktforståelse
  • Anerkendende kommunikation
  • Forskelligheder som styrke ud fra Ned Hermanns whole brain model
  • Frivillig organisering og koordinering (herunder frivilligroller, aktivitetsoverblik, inspiration til organisering)

Det er temaer, som styrker fundamentet for en velfungerende frivilliggruppe. Redskaberne og opmærksomhedspunkterne fra uddannelsesweekenden er tænkt som ekstra støtte og hjælp, I løbende kan anvende efter behov.

Inden I tilmelder jer, er det vigtigt:

• At I er enige i den lokale bestyrelse om, at I vil deltage og at minimum 3-4 kan deltage i uddannelsesweekenden
  • At I som lokalforening er motiveret for at indgå i et udviklingsforløb.
  • At I efter uddannelsesweekenden vil prioritere opfølgning på uddannelsesweekenden ved jeres bestyrelsesmøder frem til jeres generalforsamling det følgende år. Det indebærer bl.a. deltagelse af jeres frivilligkonsulent. Her kan I sammen anvende de redskaber, som giver mening for jer og følge op på jeres fokusområder.

Tilmelding
Ud fra tilmeldingerne bliver der lagt væk på, at der skal være en geografisk spredning, samt at I kan deltage med minimum 3-4 deltagere.
Der er plads til 40 deltagere i alt på holdet. Det vil sige, at der er plads til ca. 2 lokalforeninger pr. region, og det er først til mølle pr. region.

Har I spørgsmål?

Så kontakt Maria Spliid på marias@hjerteforeningen.dk.