Vejledning CVR

cvr

Når I som lokalforening eller klub skal registreres med CVR, skal formanden eller kassereren med eget NemID registrere jer på www.virk.dk.

CVR-nummeret skal opdateres minimum hvert tredje år for at virke, ellers bortfalder det. Personen, som har indberettet, kan løbende ændre de data, der står bag CVR nummeret.

Når kassereren eller formanden har modtaget et CVR nummer, skal I i samarbejde med jeres bank ændre oplysningerne til det nye CVR nummer og foreningens NemKonto. Det kan være, at både kasserer og formand skal i banken, og nogle banker kræver måske underskrifter på ny fra alle bestyrelsesmedlemmer.

Digital postkasse
Der er tre trin i oprettelsen af en digital postkasse:

• Først skal I oprette et CVR-nummer til lokalforeningen (som ovenfor beskrevet).
• Dernæst skal det nye CVR nummer godkendes/knyttes til jeres NemKonto i banken.
• Til sidst skal I oprette en digital postkasse.

Inden man kan oprette den digitale postkasse, skal kassereren bestille en medarbejdersignatur, der bliver anvendt til den nye postkasse. Medarbejdersignatur er et mærkeligt ord i forhold til os – men det skyldes, at CVR numrene for foreninger kobles ind under erhvervsvirksomheder.

Hvor vi som privatpersoner kan bruge det samme NemID til alt, har virksomheder og foreninger to: Et til banken og et andet til det øvrige.

Lokalforeningen har derefter to forskellige NemID kort – det ene hedder bare ”Erhverv” og anvendes til den digitale postkasse, og det andet hedder ”Erhverv – til bank” og bruges til transaktioner på egen konti mv.

Læs mere om digital postkasse på www.virk.dk.

Har I supplerende spørgsmål, så kontakt jeres frivilligkonsulent.

Bliv en del af fællesskabet og Hjertesagen!

Klik på knappen og udfyld formularen - så kontakter vi dig!