Frivilligdag og repræsentantskabsmøde

DSC04956_Kjerumgaard_com

Frivilligdag og repræsentantskabsmøde 2022

Årets frivilligdag og repræsentantskabsmøde blev holdt d. 21. maj 2022 på Nyborg Strand Hotel. Du kan gense programmet i højre side.

Vi takker for en god og spændende dag og ser frem til næste års arrangement i 2023.

Henvendelser vedr. frivilligdag kan sendes til projektleder Maria Spliid på marias@hjerteforeningen.dk. Henvendelser vedrørende repræsentantskabsmøde kan sendes til administrativ medarbejder Pia Pelle Juel Hansen på frivilligadministration@hjerteforeningen.dk.

Eksklusive webinarer til alle Hjerteforeningens frivillige

På repræsentantskabsmødet tilbyder vi normalt et lægefagligt oplæg. I 2022 gjorde vi det lidt anderledes, idet vi erstattede det af to online webinarer til samtlige af Hjerteforeningens frivillige. På den måde får endnu flere af vores frivillige mulighed for at blive klogere på hjerteområdet. Begge webinarer blev optaget og du kan se eller gense dem via de røde bokse til højre, samt hente de slides, der blev brugt under webinarerne.

Akut behandling af hjertesygdom - nu og i fremtiden

Hjerteforeningens akutprofessor og hjertelæge på Aarhus Universitetshospital Christian Juhl Terkelsen fortæller om, hvad der sker i det akutte forløb fra ambulancen kommer til behandlingen på sygehuset er afsluttet. Og derudover vil Christian fortælle, om at der i lille Danmark desværre stadig er geografisk forskel på behandlingen, og hvad han mener der skal gøres for at fremtidens hjertepatienter modtager den samme behandling på tværs af Danmark.

Livet med en hjertesygdom - fra et frivilligperspektiv

Seniorforsker Nina Føns Johnsen vil med udgangspunkt i hovedpointer og tendenser fra den store patientundersøgelse ”Livet med en hjertesygdom” fra 2021 bidrage med, hvordan hjertepatienter oplever livet med en hjertesygdom og mødet med sundhedsvæsenet. Med den viden in mente, runder Tania Boriths Lund Pedersen, som er psykolog i Hjerteforeningen, af med at perspektivere til, hvordan Hjerteforeningen arbejder med mental sundhed og hvordan I som frivillige kan bringe den viden med i jeres møde med mennesker med hjertesygdom.

Du kan læse mere i rapporterne om "Livet med en hjertesygdom" HER