Manual til pressemeddelelser

Foto: iStock
Foto: iStock

Presseomtale i ugeaviser kan være med til at skabe opmærksomhed om de mange lokale arrangementer og aktiviteter, som frivillige står bag. Presseomtale er en god og nem måde at udbrede kendskabet til jeres arrangementer, og presseomtale kan ofte få flere interesserede til at deltage.

Når I afholder nytårsmarcher, lokale kurser og foredrag, Hjerteredderkurser, Hjertemotion, gåture mv. er det derfor en god idé at sende en pressemeddelelse til aviserne i lokalområdet – både ugeaviserne og de regionale dagblade. Udover at det kan hjælpe med at få flere deltagere til arrangementet, hjælper presseomtale i medierne også med at sætte vores vigtige hjertesag på dagsordenen lokalt.

På siden her bliver der løbende lagt skabeloner til pressemeddelelser op, fx til nytårsmarcher og pressemeddelelser, du kan anvende til at skabe opmærksomhed om foredrag, gåture osv. Du kan også selv skrive pressemeddelelser og sende til aviserne. Du kan hente tip og ideer til at skrive pressemeddelelser i manualen i boksen her på siden.

Hjerteforeningens presseafdeling kan også hjælpe med at skrive pressemeddelelser. Hvis du har brug for hjælp, kan du kontakte Lotte Bucka på 33 67 00 19 eller på mail lbucka@hjerteforeningen.dk

Bliv en del af fællesskabet og Hjertesagen!

Klik på knappen og udfyld formularen - så kontakter vi dig!