Hjertemotion

NYT FRA HJERTEMOTION

Tilmeldingssystem

For at lette tovholderens administrative arbejde har Hjertemotionsteamet i samarbejde med en udvikler, lavet et tilmeldingssystem. Systemet kan bl.a. håndtere deltagertilmeldinger, skabe overblik, afkrydse deltagere til træning, og sende beskeder til hele holdet.

Allerede nu anvendes systemet i flere lokalforeninger i hele landet. Du kan få et lille kig ind i systemet i informationsvideoen i højre side. Her kan du ligeledes finde pdf-guides til tovholder, instruktør, kontaktperson og deltagere.

Har du lyst til at høre mere om systemet eller tilmelde dig til informationsmøde eller undervisning, kan du kontakte Hjertemotionsteamet på hjertemotion@hjerteforeningen.dk

Videoguides til tilmeldingssystemet er inddelt i mindre videoer, du kan derfor se den guide du netop står og skal bruge. Links til alle videoerne kan ses herunder:

Videoguide 1 - Sådan logger du ind

Videoguide 2 - Opret en instruktør

Videoguide 3 - Opret et hold eller en aktivitet

Videoguide 4 - Funktioner når holdet er i gang

Videoguide 5 - Overførsel af deltagere fra tidligere hold/aktivitet

Covid-19

Vi følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger og retningslinjer.

Forsamlingsloftet er 500 personer indendørs og udendørs for organiserede idræts- og motionsaktiviteter.

Hold afstand, sprit af, luft ud og at blive hjemme hvis man har symptomer.

Hvad er Hjertemotion?

Hjertemotion er Hjerteforeningens motionstilbud til hjertepatienter og pårørende.

Hjertemotion har til formål at støtte hjertepatienter til et aktivt hverdagsliv med motion og hjertesunde vaner. Det gælder både de hjertepatienter, der for nylig har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region eller kommune, og de der efter en inaktiv periode ønsker støtte og inspiration til at komme i gang med motion.

Sådan foregår det

På Hjertemotionsholdet mødes deltagerne til en times motion om ugen efterfulgt af en halv times socialt samvær. Det sociale samvær understøttes af en frivillig tovholder. Hjertemotion varetages af dygtige fysioterapeuter der skaber trygge rammer for deltagerne, og med mulighed for at få gode råd og vejledning af instruktøren, mens de motionerer.

Hjerteforeningen ønsker at hjælpe borgere med hjertesygdom med livslang rehabilitering, og det sker bedst i lokalområdet, hvor borgeren bor. Det er værdifuldt, at Hjerteforeningens frivillige organiserer Hjertemotion lokalt, fordi der – ud over selve træningen – også er fokus på socialt samvær, netværksdannelse, faglige input og mental sundhed.

Vi har knap 200 Hjertemotionshold i ca. 80 af landets kommuner, og vi arbejder for, at alle kommuner får et Hjertemotionshold.

Besøg Hjertemotion.dk  HER. På hjemmesiden finder du også vores digitale Hjertemotions-programmer, så du kan træne hjemme i stuen, lige når det passer dig.