Hjertemotion

hjertemotion-1

At få og blive behandlet for en hjertesygdom er en voldsom oplevelse, og mange patienter føler sig usikre på, hvad de fysisk kan klare i lang tid efter et indgreb. Hjerteforeningen tilbyder derfor Hjertemotion til hjertepatienter, der har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region og kommune.

Med Hjertemotion kan deltagerne udvikle og vedligeholde de hjertesunde livsstilsændringer, som de har påbegyndt i forbindelse med deres rehabilitering.

Hjertemotion består af et motionsforløb, der strækker sig over 32 uger. I løbet af de 32 uger modtager du 1 times motion, der følges op af en ½ times socialt samvær og erfaringsdeling. Træningen tilrettelægges af en uddannet instruktør, og du har mulighed for at få gode råd og vejledning af instruktøren, mens du motionerer.

Vi har mere end 170 Hjertemotionshold i mere end 70 af landets kommuner, og vi arbejder for, at alle kommuner får et Hjertemotionshold.

Besøg Hjertemotions hjemmeside her.