Hjertemotion

I Hjerteforeningen følger vi sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

Det er nu igen muligt at lave indendørs Hjertemotion med Coronopas efterfulgt af socialt samvær for op til 25 personer.

Læs "Retningslinjer for aktiviteter under Covid-19" her

Hvad er Hjertemotion?

Hjertemotion er Hjerteforeningens motionstilbud til hjertepatienter og pårørende.

Hjertemotion har til formål at støtte hjertepatienter til et aktivt hverdagsliv med motion og hjertesunde vaner. Det gælder både de hjertepatienter, der for nylig har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region eller kommune, og de der efter en inaktiv periode ønsker støtte og inspiration til at komme i gang med motion.

Sådan foregår det

Hjertemotion løber som udgangspunkt i 32 uger pr. år, og deltagerne mødes til en times motion om ugen efterfulgt af en halv times socialt samvær. Det sociale samvær understøttes af en frivillig tovholder. Hjertemotion varetages af dygtige fysioterapeuter der skaber trygge rammer for deltagerne, og med mulighed for at få gode råd og vejledning af instruktøren, mens de motionerer.

Hjerteforeningen ønsker at hjælpe borgere med hjertesygdom med livslang rehabilitering, og det sker bedst i lokalområdet, hvor borgeren bor. Det er værdifuldt, at Hjerteforeningens frivillige organiserer Hjertemotion lokalt, fordi der – ud over selve træningen – også er fokus på socialt samvær, netværksdannelse, faglige input og mental sundhed.

Vi har mere end 170 Hjertemotionshold i mere end 70 af landets kommuner, og vi arbejder for, at alle kommuner får et Hjertemotionshold.

Besøg Hjertemotions hjemmeside HER. På hjemmesiden finder du også vores nye online Hjertemotions-programmer så du kan træne hjemme i stuen lige når det passer dig.